preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec

Petak, 27. 11. 2020.

L. L., M. L., S. M.


Četvrtak,26. 11. 2020.

L. L., M. L., S. M.

Upoznavanje škole i radne okoline: Pridruživanje/razvrstavanje (P)

Ishod: Pridruži/razvrsta predmete prema jednom svojstvu (boja).

Odaberite neke kocke/loptice ili sl. po pet od svake boje (žuta-smeđa-bijela ). Pomiješajte sve zajedno i stavite na stol ispred djeteta i dajte uputu da pogleda, opipa, prepozna, imenuje predmet na stolu. Nakon toga dajte uputu da Vam prepozna i pokaže boju koju Vi kažete(svaku od tri navedene). Nakon toga dajte uputu da iz hrpe na stolu izdvoji/razvrsta sve predmete iste boje( svaku boju posebno). Nakon toga ih ponovno sve pomiješajte stavite ispred djeteta, izdvojite jednu boju i dajte uputu da u hrpi pomiješanih predmeta pronađe isti koji ste Vi stavili ispred njega i pridruži zadanom predmetu. Možete nacrtati i izrezati pet krugova, kocki ili trokuta, obojiti istom bojom i razvrstavanje/pridruživanje raditi s njima ako vam je tako lakše.

Komunikacija: Pripovijedanje prema vizualnom poticaju uz pomoć slika (četiri slike). (P)

Ishod. Ispripovijeda priču uz vizualni poticaj u četiri slike.

Otvorite dokument u prilogu sa slikam i uputama.

  Radni odgoj: Vježbe fine motorike – oblikovne mase (V)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje oblikovnu masu (plastelin). Gnječi s jednom/obje ruke, oblikuje između dlanova i na stolu oblikuje kocku.

Nadam se da Vam je ostalo još nešto plastelina (ako ne, opet može opet poslužiti i tijesto), stavite ga na stol da ga dobro vidi, imenujte ga. Nakon toga pitajte dijete što je to. Objasnite šte ćete zajedno raditi. Uz fizičko vođenje pomognite djetetu da gnječi s obje ruke, u svakoj ruci, valja masu s rukom po stolu, nakon toga između dva dlana, dok ne oblikujete kuglu.  Uz fizičko vođenje njegovim dlanom na stolu pritisnite kuglu s četiri strane da dobijete kocku. Pitajte dijete što ste izradili.

 

 

 


Srijeda,25. 11. 2020.

L. L., M. L., S. M.

Upoznavanje škole i radne okoline: Kalendar (P)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje kalendar. Navodi funkciju kalendara, broj mjeseci u godini, broj dana u mjesecu.

Ponovite kalendar po dokumentu od jučer. Zatim otvorite dokument u prilogu i zajedno s djetetom pročitajte (može više puta) gledajući slike i slijedite upute u dokumentu. Potražite  na YouTube kanalu pjesmu: „Dvanaest mjeseci“ u izvođenju KIKIČA neka dijete sluša. Možete ju slušati tijekom dana ako se djetetu sviđa.

Radni odgoj: Vježbe fine motorike – oblikovne mase (P, V)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje oblikovnu masu (plastelin). Gnječi s jednom/obje ruke, valja valjkom na stolu, izreže kalupom za kekse jedan božićni ukras .

Od jučer Vam je ostao plastelin (ako ne, opet može poslužiti i tijesto), stavite ga na stol da ga dobro vidi, imenujte ga. Nakon toga pitajte dijete što je to. Objasnite šte ćete zajedno raditi. Uz fizičko vođenje pomognite djetetu da gnječi s obje ruke, u svakoj ruci, valja masu s valjkom po stolu, nakon uzmite neki kalup za kekse i iz izvaljanog plastelina izrežite jedan ukras (ako nemate božićni motiv, može poslužiti i obična manja čaša). Pitajte dijete što ste izradili.

Tjelesna i zdravstvena kultura -  Igra „Put oko svijete/ bacanje lopte u koš s obje ruke (V)  

Ishod: U pokretu ubacuje loptu/predmet u „koš“ s obje/jednom rukom, L/D

Pribor (nije klasičan koš za košarku) Vama može biti velika plastična kanta, kartonska kutija i sl. koju stavite na pod, nakon toga bacanja. Vi se s djetetom krećete/vozite  ga u krug oko „koša“ (ne brzo), a dijete drži loptu(klupko čarapa) i pokušava ju u pokretu baciti u „koš“ Aktivnost možete izvoditi i na otvorenom ako imate mogućnost.

Komunikacija – Imenovanje/opisivanje (V)

Ishod: Imenuje/opiše predmet iz neposredne okoline prema tri svojstva (boja, oblik, tvrdoća).

Danas odaberite u svojoj kućnoj sredini neki drugi  predmet ( ne sitni, što jednostavniji – lopta, lonac, šalica, ormar i sl.). Objasnite koji predmet ste odabrali i zašto. Stavite ga ispred njega ili dijete okrenite tako da ga dobro vidi. Dajte uputu da pogleda, pokaže, prepozna, opipa, imenuje predmet koji ste odabrali. Neka Vam opiše/ispriča kako izgleda, koje je boje, oblika (okruglo, kockasto….), tvrdoće (tvrdo- mekano). U prilogu su materijali sa slikama predmeta koje možda imate u kući pa uz pomoć predmeta i slika možete opisivati predmete. Ovo možete uključiti i u neke svakodnevne aktivnosti. 

Socijalizacija – Osvještavanje vlastitih potreba- glad/žeđ ((V)

Ishod: Verbalizira dvije osnovne fiziološke potrebe (glad/žeđ).

Tijekom dnevnih aktivnosti objasnite važnost uzimanja primjerene količine hrane/tekućine (pripremanje obroka i dr.), postavljajte djetetu pitanja da li je gladno/žedno. Ako slučajno odgovori ne, nemojte mu dati. Recite mu neka Vam kaže kada će biti gladan/žedan ili pokaže sliku potrebe koju treba zadovoljiti. Dokument u prilogu.

 

 


Utorak, 24. 11. 2020.

L. L., M. L., S. M.

Upoznavanje škole i radne okoline: Kalendar (P)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje kalendar. Navodi funkciju kalendara, broj mjeseci u godini, broj dana u mjesecu.

Ako imate u kući kalendar na zidu pokažite ga djetetu, imenujte ga, izbrojite mjesece (bez naziva, samo brojenje), dane u jednom mjesecu. Nakon toga ispred njega na stol stavite kalendar i neki drugi predmet (slikovnica, knjiga, novine, bilježnica i sl.) i recite neka Vam pokaže kalendar. Nakon toga otvorite dokument u prilogu i slijedite upute.   

Radni odgoj: Vježbe fine motorike – oblikovne mase (P)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje oblikovnu masu (plastelin). Gnječi s jednom/obje ruke, oblikuje između dlanova i na stolu kuglu.

Od jučer Vam je ostao plastelin (ako ne, opet može poslužiti i tijesto), stavite ga na stol da ga dobro vidi, imenujte ga. Nakon toga pitajte dijete što je to. Objasnite šte ćete zajedno raditi. Uz fizičko vođenje pomognite djetetu da gnječi s obje ruke, u svakoj ruci, valja masu s rukom po stolu, nakon toga između dva dlana, dok ne oblikujete kuglu. Pitajte dijete što ste izradili.

Tjelesna i zdravstvena kultura -  Igra „Put oko svijete/ bacanje lopte u koš s obje ruke (P)  

Ishod: U pokretu ubacuje loptu/predmet u „koš“ s obje/jednom rukom, L/D

Pribor (nije klasičan koš za košarku) Vama može biti velika plastična kanta, kartonska kutija i sl. koju stavite na pod, nakon toga bacanja. Vi se s djetetom krećete/vozite  ga u krug oko „koša“ (ne brzo), a dijete drži loptu(klupko čarapa) i pokušava ju u pokretu baciti u „koš“ Aktivnost možete izvoditi i na otvorenom ako imate mogućnost.

PSP ( učiteljica Petra Petković) - U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

VJERONAUK - Prati upute u radnom listiću.


Ponedjeljak, 23. 11. 2020.

L. L., M. L., S. M.

Skrb o sebi – Osobni izgled i urednost/održavanje obuće - jesen (P)

Ishod: Navodi važnost  pravilnog odabira obuće u skladu s vremenskim prilikama(zdravlje, lijep izgled). Prepozna, pokaže, imenuje pojedinu obuću (na slici i izvornoj stvarnosti). Razlikuje čisto/prljavo. Navodi važnost i način održavanja jesenske obuće

Objasnite važnost pravilnog odabira obuće (važno za zdravlje jer je u jesen hladnije, pada kiša, lijep izgled). Tijekom dnevnih aktivnosti pokažite djetetu obuću koju obuvate  i imenujte. Tijekom dnevnih aktivnosti po povratku u kuću pokažite djetetu obuću ako je mokra i prljava. Kada čistite obuću, dijete neka gleda načine čišćenja.  Nakon toga otvorite dokument u prilogu, pokazujte djetetu slike da ih dobro vidi i slijedite upute.

 

Tjelesna i zdravstvena kultura - metodski šut u koš jednom rukom (P)  

Ishod: Baca loptu/predmet u „koš“ s jednom rukom, L/D

Pribor (nije klasičan koš za košarku) Vama može biti velika plastična kanta, kartonska kutija i sl. koju stavite na pod, nakon toga povećate visinu i stavite na stolicu, pa opet povećate visinu i stavite je na stol. Uzmite loptu/ klupko s čarapama. Udaljenost za svaku visinu postepeno povećavate ( pola metra, metar, metar i pol). Loptu/predmet treba uhvatiti s jednom rukom u visini prsa i pokušati ubaciti u posudu koju ste pripremili. Prvo aktivnost radite Vi uz opisivanje aktivnosti, a dijete gleda. Nakon toga neka pokuša dijete. Ako ne može samostalno fizički vodite pokrete njegovih ruku svojim rukama. Možete uključiti natjecateljski moment, tko će dati više „koševa od deset bacanja.   Aktivnost možete izvoditi i na otvorenom ako imate mogućnost.

Komunikacija – Imenovanje/opisivanje (P)

Ishod: Imenuje/opiše predmet iz neposredne okoline prema tri svojstva (boja, oblik, tvrdoća).

Odaberite u svojoj kućnoj sredini neki predmet ( ne sitni, što jednostavniji – lopta, lonac, šalica, ormar i sl.). Objasnite koji predmet ste odabrali i zašto. Stavite ga ispred njega ili dijete okrenite tako da ga dobro vidi. Dajte uputu da pogleda, pokaže, prepozna, opipa, imenuje predmet koji ste odabrali. Neka Vam opiše/ispriča kako izgleda, koje je boje, oblika (okruglo, kockasto….), tvrdoće (tvrdo- mekano). U prilogu su materijali sa slikama predmeta koje možda imate u kući pa uz pomoć predmeta i slika možete opisivati predmete. Ovo možete uključiti i u neke svakodnevne aktivnosti. 

Radni odgoj: Vježbe fine motorike – oblikovne mase (P)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje oblikovnu masu (plastelin). Gnječi s jednom/obje ruke, oblikuje na stolu zmiju.

Ako imate u kući plastelin (ako nemate, može poslužiti i tijesto), stavite ga na stol da ga dobro vidi, imenujte ga. Nakon toga pitajte dijete što je to. Objasnite šte ćete zajedno raditi. Uz fizičko vođenje pomognite djetetu da gnječi s obje ruke, u svakoj ruci, valja masu s rukom po stolu dok ne oblikujete „zmiju“ . 

GLAZBENA KREATIVNOST: Slijedi poveznicu.  Otvori link i prvo poslušaj međimurske pjesme:  https://www.youtube.com/watch?v=KeQIwwJSAvw

https://www.youtube.com/watch?v=qGFezoF53EA&list=RDvu1O6QBXBD8&index=6 Nastavi s pjevanjem i pokretima. Pozovi i ukućane da se uključe u izvođenje glazbe. Želim ti ugodnu zabavu!!

PSP ( učiteljica Petra Petković) - U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

 


Petak, 13. 11. 2020.

L. L., M. L., S. M.

Tjelesna i zdravstvena kultura – Kotrljanje na strunjači(V)

Ishod: Izvodi okretanje s trbuha na leđa i ponovno na trbuh uz fizičko vođenje.

Ako ste u mogućnosti polegnite dijete na strunjaču/tepih/pod na leđa. Dajte uputu da se pokuša sam okrenuti na trbuh. Ako ne može, okrečite ga Vi. Neka pokuša dići glavu u položaju na trbuhu i zadržati je teko pet sekundi. Nakon toga nastavite kotrljanje u istom smjeru (ne ponovno natrag) s trbuha na leđa. Ponovite barem tri puta ili koliko dijete može izdržati.  

Skrb o sebi – Osobni izgled i urednost/odijevanje u skladu s vremenskim prilikama - jesen (V)

Ishod: Navodi važnost  pravilnog odabira odjeće u skladu s vremenskim prilikama(zdravlje, lijep izgled). Prepozna, pokaže, imenuje odjevne predmete prema vremenskim prilikama u jesen (na slici i izvornoj stvarnosti) .

Objasnite važnost pravilnog odijevanja (važno za zdravlje jer je u jesen hladnije, pada kiša, lijep izgled). Tijekom dnevnih aktivnosti odijevanja pokažite djetetu odjevni predmet koji oblači (duge hlače, majica dugih rukava, jakna……) i imenujte ga. Stavite odjevne predmete ispred djeteta da ih dobro vidi i recite neka Vam doda (hlače, majice….). Neka dijete imenuje pribor koji Vam daje uz korištenje „izvoli“, „hvala“, „molim“.  Nakon toga otvorite dokument u prilogu, pokazujte djetetu slike da ih dobro vidi i slijedite upute.

Radni odgoj: Rad s prirodnim materijalima/razvrstavanje  (V)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje vrstu ploda, razvrsta plodove, izbroji plodove .

 Jučer ste pripremili dvije vrste plodova, većih ( krumpir/luk) svakog po pet komada. Stavite na stol ispred djeteta da ih dobro vidi. Pokažite mu svaki i imenujte ga. Nakon toga neka Vam dijete iz pomiješanih plodova izdvoji i da onaj koji Vi tražite( krumpir, luk Nakon toga stavite ispred djeteta dvije  veće plastične zdjelice i recite mu da u jednu stavlja samo krumpir, u drugu samo luka. Nakon toga neka izbroji koliko plodova ima u svakoj posudu. Pitajte da li ih ima jednako.  Nakon toga neka zbroji sve plodove zajedno i odgovori koliko ih ima.

Upoznavanje škole i radne okoline: Naš raspored (V)

Ishod: Imenuje dan, dio dan, navodi aktivnosti u skladu s vremenom u danu.

Pitajte dijete koji je dan. Ako ne zna vi mu recite. Navedite aktivnosti koje imate tijekom dana i u koje doba dana (jutro, podne, večer).  Kada ćete izvoditi aktivnost recite mu koje je doba dana (na pr. u jutro se moramo umiti, oprati zube, doručkovati.. ) prijepodne šećemo i sl., u podne ručamo, poslijepodne učimo,  itd.)

Otvorite dokument u prilogu.    

PSP ( učiteljica Petra Petković) - U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

LIKOVNO IZRAŽAVANJE :

Pogledati materijal na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=pU3pMuMq1bw

  


Četvrtak, 12. 11. 2020.

L. L., M. L., S. M.

Upoznavanje škole i radne okoline. Sat (V)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje vrste satova u izvornoj stvarnosti i na slikama. Navodi njihovu funkciju. Prepozna, pokaže veliku/malu kazaljku i navodi vrijeme koje pokazuju.

Vježbajte u kući zidni, ručni i digitalni sat, pokažite djetetu svaki, imenujte ga. Objasnite da sat služi mjerenju vremena tijekom dana. Da je to važno zbog organizacije aktivnosti tijekom dana. Važno nam je znati koliko je sati da na vrijeme stignemo doći na aktivnosti koje moramo obaviti, da ne kasnimo. Nakon toga recite djetetu neka Vam pokaže i imenuje pojedine satove i pokuša reći čemu služe. Danas ako ste u mogućnosti stavite zidni sat s kazaljkama ispred djeteta da ga dobro vidi. Pokažite mu veliku/malu kazaljku i objasnite koja pokazuje sat/minutu. Nakon toga namjestite kazaljke na puni sat (3, 6, 9)i objasnite koliko sati pokazuju kazaljke. Otvorite dokument u prilogu i slijedite upute.

Radni odgoj: Rad s prirodnim materijalima/razvrstavanje  (V)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje vrstu ploda, razvrsta plodove, izbroji plodove .

 Jučer ste pripremili po tri vrste plodova   koje ste  imali u kući ili ih nabrali (žir, kesten, orah, lješnjak, badem……), ali danas pripremite dvije vrste plodova, većih ( krumpir/luk) svakog po pet komada. Stavite na stol ispred djeteta da ih dobro vidi. Pokažite mu svaki i imenujte ga. Nakon toga neka Vam dijete iz pomiješanih plodova izdvoji i da onaj koji Vi tražite( krumpir, luk Nakon toga stavite ispred djeteta dvije  veće plastične zdjelice i recite mu da u jednu stavlja samo krumpir, u drugu samo luka. Nakon toga neka izbroji koliko plodova ima u svakoj posudu. Pitajte da li ih ima jednako.  Nakon toga neka zbroji sve plodove zajedno i odgovori koliko ih ima.

Komunikacija- Sastavljanje jednostavnih rečenica od zadanih riječi (V)

Ishod: složi tri jednostavne rečenice od tri zadane riječi, od tri/četiri slova u prvom pokušaju.

Jučer ste na papir crnim flomasterom i velikim tiskanim slovima  napisali riječi( dokument u prilogu),izrezali riječi tako da na svakoj izrezanoj trakici piše jedna riječ. Pročitajte  i danas  glas po glas i dijete neka ponavlja za Vama, pročitati globalno( ne koristiti u isto vrijeme više od tri riječi). Složit ih na stol ispred djeteta da ih dobro vidi. Prvo Vi složite rečenicu i pokažite djetetu, pomiješajte riječi rečenice i neka dijete pokuša složiti istu rečenicu. Vi izgovarate riječi po redu u rečenici, a dijete traži riječ i prstom pomiče po stolu i slaže rečenicu. Dokument u prilogu. 

PSP ( učiteljica Petra Petković) - U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

LIKOVNO IZRAŽAVANJE :

Pogledati materijal na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=zoQHedqoxdw

 

 

  


Srijeda, 11. 11. 2020.

L. L., M. L., S. M.

Upoznavanje škole i radne okoline. Sat (V)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje vrste satova u izvornoj stvarnosti i na slikama. Navodi njihovu funkciju. Prepozna, pokaže veliku/malu kazaljku i navodi vrijeme koje pokazuju.

Ako imate u kući zidni, ručni i digitalni sat, pokažite djetetu svaki, imenujte ga. Objasnite da sat služi mjerenju vremena tijekom dana. Da je to važno zbog organizacije aktivnosti tijekom dana. Važno nam je znati koliko je sati da na vrijeme stignemo doći na aktivnosti koje moramo obaviti, da ne kasnimo. Nakon toga recite djetetu neka Vam pokaže i imenuje pojedine satove i pokuša reći čemu služe. Danas ako ste u mogućnosti stavite zidni sat s kazaljkama ispred djeteta da ga dobro vidi. Pokažite mu veliku/malu kazaljku i objasnite koja pokazuje sat/minutu. Nakon toga namjestite kazaljke na puni sat (3, 6, 9)i objasnite koliko sati pokazuju kazaljke. Otvorite dokument u prilogu i slijedite upute.

Radni odgoj: Rad s prirodnim materijalima/razvrstavanje  (V, V)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje vrstu ploda, razvrsta plodove, izbroji plodove .

 Jučer ste pripremili po dvije vrste plodova   koje ste  imali u kući ili ih nabrali (žir, kesten, orah, lješnjak, badem……), ali danas pripremite tri vrste plodova ( dodajte još jednu vrstu) svakog po pet komada. Stavite na stol ispred djeteta da ih dobro vidi. Pokažite mu svaki i imenujte ga. Nakon toga neka Vam dijete iz pomiješanih plodova izdvoji i da onaj koji Vi tražite( orah, žir…). Nakon toga stavite ispred djeteta tri plastične zdjelice ili šalice i recite mu da u jednu stavlja samo kestene, u drugu samo lješnjake, a u treću orahe ( ili neke druge plodove koje imate). Nakon toga neka izbroji koliko plodova ima u svakoj posudu. Pitajte da li ih ima jednako.  Nakon toga neka zbroji sve plodove zajedno i odgovori koliko ih ima.

Komunikacija- Sastavljanje jednostavnih rečenica od zadanih riječi (P)

Ishod: složi tri jednostavne rečenice od tri zadane riječi, od tri/četiri slova u prvom pokušaju.

Napišite na papir crnim flomasterom i velikim tiskanim slovima riječi( dokument u prilogu),izrežite riječi tako da na svakoj izrezanoj trakici piše jedna riječ. Pročitati glas po glas i dijete neka ponavlja za Vama, pročitati globalno( ne koristiti u isto vrijeme više od tri riječi). Složit ih na stol ispred djeteta da ih dobro vidi. Prvo Vi složite rečenicu i pokažite djetetu, pomiješajte riječi rečenice i neka dijete pokuša složiti istu rečenicu. Vi izgovarate riječi po redu u rečenici, a dijete traži riječ i prstom pomiče po stolu i slaže rečenicu. Dokument u prilogu. 

Tjelesna i zdravstvena kultura – Kotrljanje na strunjači(P)

Ishod: Izvodi okretanje s trbuha na leđa i ponovno na trbuh uz fizičko vođenje.

Ako ste u mogućnosti polegnite dijete na strunjaču/tepih/pod na leđa. Dajte uputu da se pokuša sam okrenuti na trbuh. Ako ne može, okrečite ga Vi. Neka pokuša dići glavu u položaju na trbuhu i zadržati je teko pet sekundi. Nakon toga nastavite kotrljanje u istom smjeru (ne ponovno natrag) s trbuha na leđa. Ponovite barem tri puta ili koliko dijete može izdržati.  

Socijalizacija – Osvještavanje vlastitih potreba- glad/žeđ ((P)

Ishod: Verbalizira dvije osnovne fiziološke potrebe (glad/žeđ).

Tijekom dnevnih aktivnosti objasnite važnost uzimanja primjerene količine hrane/tekućine (pripremanje obroka i dr.), postavljajte djetetu pitanja da li je gladno/žedno. Ako slučajno odgovori ne, nemojte mu dati. Recite mu neka Vam kaže kada će biti gladan/žedan ili pokaže sliku potrebe koju treba zadovoljiti. Dokument u prilogu.

 

  


Utorak, 10.11.2020.

L. L., M. L., S. M.

Upoznavanje škole i radne okoline. Sat (P)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje vrste satova u izvornoj stvarnosti i na slikama. Navodi njihovu funkciju.

Ako imate u kući zidni, ručni i digitalni sat, pokažite djetetu svaki, imenujte ga. Objasnite da sat služi mjerenju vremena tijekom dana. Da je to važno zbog organizacije aktivnosti tijekom dana. Važno nam je znati koliko je sati da na vrijeme stignemo doći na aktivnosti koje moramo obaviti, da ne kasnimo. Nakon toga recite djetetu neka Vam pokaže i imenuje pojedine satove i pokuša reći čemu služe. Nakon toga otvorite dokument u prilogu i slijedite upute.

Radni odgoj: Rad s prirodnim materijalima/razvrstavanje  (P)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje vrstu ploda, razvrsta plodove, izbroji plodove .

 Jučer ste pripremili po dvije vrste plodova   koje ste  imali u kući ili ih nabrali (žir, kesten, orah, lješnjak, badem……), ali danas povećajte njihov broj na petnaest komada svakog. Stavite na stol ispred djeteta da ih dobro vidi. Pokažite mu svaki i imenujte ga. Nakon toga neka Vam dijete iz pomiješanih plodova izdvoji i da onaj koji Vi tražite( orah, žir…). Nakon toga stavite ispred djeteta dvije plastične zdjelice ili šalice i recite mu da u jednu stavlja samo kestene, a u drugu samo lješnjake ( ili neke druge plodove koje imate). Nakon toga neka izbroji koliko plodova ima u svakoj posudu. Pitajte da li ih ima jednako. 

Tjelesna i zdravstvena kultura – Vježbe na strunjači(P)

Ishod: Izvodi pasivne vježbe povećanje pokretljivosti zglobova.

Ako vremenske prilike dozvoljavaju i imate mogućnosti prošećite s djetetom p svježem zraku. Radite vježbe prema uputama u prilogu.

PSP ( učiteljica Petra Petković) - U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

VJERONAUK - Prati upute u radnom listiću.

 

  


Ponedjeljak, 09. 11. 2020.

L. L., M. L., S. M.

Skrb o sebi – Osobni izgled i urednost/odijevanje u skladu s vremenskim prilikama - jesen (P)

Ishod: Navodi važnost  pravilnog odabira odjeće u skladu s vremenskim prilikama(zdravlje, lijep izgled). Prepozna, pokaže, imenuje odjevne predmete prema vremenskim prilikama u jesen (na slici i izvornoj stvarnosti) .

Objasnite važnost pravilnog odijevanja (važno za zdravlje jer je u jesen hladnije, pada kiša, lijep izgled). Tijekom dnevnih aktivnosti odijevanja pokažite djetetu odjevni predmet koji oblači (duge hlače, majica dugih rukava, jakna……) i imenujte ga. Stavite odjevne predmete ispred djeteta da ih dobro vidi i recite neka Vam doda (hlače, majice….). Neka dijete imenuje pribor koji Vam daje uz korištenje „izvoli“, „hvala“, „molim“.  Nakon toga otvorite dokument u prilogu, pokazujte djetetu slike da ih dobro vidi i slijedite upute.

Komunikacija- Stvaranje nizova istih riječi (P)

Ishod: složi niz od tri iste riječi od tri/četiri slova u prvom pokušaju.

Napišite na papir crnim flomasterom i velikim tiskanim slovima ( jež, puž, žir), svaku tri puta, izrežite riječi tako da na svakoj izrezanoj trakici piše jedna riječ. Pročitati glas po glas i dijete neka ponavlja za Vama, pročitati globalno( ne koristiti u isto vrijeme više od tri riječi). Složit ih na stol ispred djeteta da ih dobro vidi. Izdvojite jednu i dajte uputu da među ostalima nađe još dvije iste i složi pokraj one koju ste mu Vi zadali (složi ih u niz). Nizove možete i raditi drugim riječima, ali ne s riječima s više od tri ili četiri slova. Vježbajte s riječima koje ste koristili do sada, možete proširiti s još najviše tri jednostavne riječi. 

Tjelesna i zdravstvena kultura – Vježbe na strunjači(P)

Ishod: Izvodi pasivne vježbe povećanje pokretljivosti zglobova.

Ako vremenske prilike dozvoljavaju i imate mogućnosti prošećite s djetetom p svježem zraku. Radite vježbe prema uputama u prilogu.

GLAZBENA KREATIVNOST:  Ponovimo! Na redu su brojalice. Otvori link i poslušaj! https://www.youtube.com/watch?v=LHQzXrJMgKk  Uz slušanje brojalica rukama obilježavamo mjeru: gore – dolje; lijevo – desno; plješćimo!

Radni odgoj: Rad s prirodnim materijalima/razvrstavanje  (P)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje vrstu ploda, razvrsta plodove, izbroji plodove .

 Pripremite po dvije vrste plodova  koje imate u kući ili ih možete nabrat (žir, kesten, orah, lješnjak, badem……), svakoga po deset komada. Stavite na stol ispred djeteta da ih dobro vidi. Pokažite mu svaki i imenujte ga. Nakon toga neka Vam dijete iz pomiješanih plodova izdvoji i da onaj koji Vi tražite( orah, žir…). Nakon toga stavite ispred djeteta dvije plastične zdjelice ili šalice i recite mu da u jednu stavlja samo kestene, a u drugu samo lješnjake ( ili neke druge plodove koje imate). Nakon toga neka izbroji koliko plodova ima u svakoj posudu. Pitajte da li ih ima jednako.

PSP ( učiteljica Petra Petković) -U prilogu se nalazi nastavni listić za danas. 

  


Petak, 30. 10. 2020.

L. L., M. L., S. M.

POŠTOVANI RODITELJI I DRAGI UČENICI, ZAVRŠILI SMO JOŠ JEDAN TJEDAN NASTAVE NA DALJNU. U PONEDJELJAK, 02. 11. 2020. I UTORAK, 03. 11. 2020. SU JESENSKI ŠKOLSKI PRAZNICI. TAKO DA DJECA PONOVNO DOLAZE U ŠKOLU U SRIJEDU, 04. 11. 2020. OSTANITE ZDRAVI I UGODNO PROVEDITE JESENSKE PRAZNIKE.

Tjelesna i zdravstvena kultura – Vježbe za ječanje ramenog obruča (V)

Ishod. Izvodi zadane vježbe uz fizičko vođenje.

Otvorite dokument u prilogu i vježbajte prema uputama. U pokrete u dokumentu uključite loptu. Izvedite vježbe bez lopte, pa s držanjem lopte u rukama.

Skrb o sebi – Osobni izgled i urednost/sredstva za osobnu higijenu (V)

Ishod: Navodi važnost održavanja osobne higijene (zdravlje, lijep izgled) Prepozna, pokaže, imenuje sredstva za osobnu higijenu (na slici i izvornoj stvarnosti) .

Objasnite važnost osobne higijene (zdravlje, lijep izgled). Kada se pere i što je zato potrebno. Tijekom dnevnih aktivnosti pokažite djetetu sredstvo koje za to koristite (tekući sapun, šampon, zubnu pastu, gel za tuširanje, ručnik) i imenujte ga. Stavite pribor ispred djeteta da ga dobro vidi i recite neka Vam doda (tekući sapun, pa ručnik). Neka dijete imenuje pribor koji Vam daje uz korištenje „izvoli“, „hvala“, „molim“.  Nakon toga otvorite dokument u prilogu, pokazujte djetetu slike da ih dobro vidi i slijedite upute.

Radni odgoj: Oblikovne mase – glinamol  (V)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje oblikovnu masu (glinamol).Prepozna, imenuje dio tijela koje je otisnulo, oboji otisak dlana, pere ruke.

Pitajte dijete što je izradilo, koji dio tijela je otisnulo, kako se zove oblikovna masa u kojoj je napravilo svoj otisak dala. Pitajte koju boju najviše voli, kojom želi obojiti svoj otisak. Uzmite vodene boje/tempere stavite ispred djeteta da dobro vidi i neka Vam pokaže svoju omiljenu/odabranu boju. Uz fizičko vođenje umočite prst djeteta u boju i prstom bojite otisak (da dijete osjeti teksturu boje i suhog glinamola). Ostavite da se suši 2- 3 dana pa pokažite djetetu što je izradilo. 

Upoznavanje škole i radne okoline: Svi sveti (P)

Ishod: Navodi datum u godini i važnost obilježavanja blagdana Svi sveti. Prepozna, pokaže, imenuje sakralna mjesta (groblje, grob) i simbole obilježavanja (svijeća/lampion, cvijeće).

Otvorite dokument u prilogu i slijedite upute.  

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

LIKOVNA KREATIVNOST:

Pogledati materijal na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=4H3va9x3UZc&list=RDCMUCZeINEc90Zq2y2PyUmbtF2Q&index=3

 


Četrtak, 29. 10. 2020.

L. L., M. L., S. M.

Upoznavanje škole i radne okoline: Šuma u jesen/šumske životinje (V)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje šumske životinje koje se u jesen spremaju za zimski san

Otvorite dokument u prilogu, zajedno pročitajte  gledajući slike. Možete nekoliko puta. Ponovite sve o šumi. Postavljajte djetetu pitanje uz svaku sliku. Potičite dijete da na pitanja odgovara jednostavnom rečenicom.

Komunikacija- Uparivanje istih riječi (V)

Ishod: upari dvije iste riječi od tri/četiri slova u prvom pokušaju.

Napišite na papir crnim flomasterom i velikim tiskanim slovima (u prilogu, ista ako i jučer), svaku dva puta, izrežite riječi tako da na svakoj izrezanoj trakici piše jedna riječ. Pročitati glas po glas i dijete neka ponavlja za Vama, pročitati globalno( ne koristiti u isto vrijeme više od tri riječi). Dati uputu da od tri ponuđene riječi nađe onu koju ste mu Vi zadali (MEDO) i stavi na tu koju ste mu zadali (MEDO). Uparivanje možete i raditi drugim riječima, ali ne s riječima s više od tri ili četiri slova. Vježbajte s riječima koje ste koristili do sada, možete proširiti s još najviše tri jednostavne riječi  (primjeri u prilogu). 

LIKOVNA KREATIVNOST :

Pogledati materijal na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=UsPbHcJW3WM&list=RDCMUCZeINEc90Zq2y2PyUmbtF2Q&index=3

Radni odgoj: Oblikovne mase – glinamol  (V)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje oblikovnu masu (glinamol). Gnječi, oblikuje glinamol. Otisne svoj dlan u masu, prepozna, imenuje dio tijela koje je otisnulo.

 Pokažite djetetu originalno pakiranje proizvoda i imenujte ga. Stavite ga u djetetovu ruku neka ga gnječi i osjeti teksturu, a Vi imenujte što gnječi ( možete mu pomoći stiskati prstima). Nakon toga zajedno oblikujte kuglu, u nju pritisnite svaki djetetov prst. Nakon toga uz fizičko vođenje valjajte oblikovnu masu do debljine 1 -1,5 cm, otisnite djetetov dlan u masu. Pitajte dijete što je izradilo. Ostavite da se suši 2- 3 dana pa pokažite djetetu što je izradilo. 

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

 

 


Srijeda, 28. 10. 2020.

L. L., M. L., S. M.

Srijeda, 28.10. 2020.

Upoznavanje škole i radne okoline: Šuma u jesen/šumske životinje (V)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje listopadno stablo (u izvornoj stvarnosti i na slici). Navodi razlike. Prepozna, pokaže, imenuje dva šumska ploda i jednu šumsku životinju koja ih skuplja za zimu. 

Otvorite dokument u prilogu, zajedno pročitajte  gledajući slike. Možete nekoliko puta. Postavljajte djetetu pitanje uz svaku sliku. Potičite dijete da danas na pitanja odgovara jednostavnom rečenicom.

 

Radni odgoj: Oblikovne mase – glinamol  (V, V)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje oblikovnu masu (glinamol). Gnječi, oblikuje glinamol. Oblikuje, prepozna, imenuje geometrijsko tijelo koje je izradilo.

 Pokažite djetetu originalno pakiranje proizvoda i imenujte ga. Stavite ga u djetetovu ruku neka ga gnječi i osjeti teksturu, a Vi imenujte što gnječi ( možete mu pomoći stiskati prstima). Nakon toga zajedno oblikujte kuglu, u nju pritisnite svaki djetetov prst. Nakon toga podijelite kuglu u četiri dijela i zajedno s djetetom oblikujte četiri kuglice. Pitajte dijete što je izradilo. Ostavite da se suši 2- 3 dana pa pokažite djetetu što je izradilo.

Komunikacija- Uparivanje istih riječi (V)

Ishod: upari dvije iste riječi od tri/četiri slova u prvom pokušaju.

Napišite na papir crnim flomasterom i velikim tiskanim slovima ( mama, tata, brat, djeda, baka, imena), svaku dva puta, izrežite riječi tako da na svakoj izrezanoj trakici piše jedna riječ. Pročitati glas po glas i dijete neka ponavlja za Vama, pročitati globalno( ne koristiti u isto vrijeme više od tri riječi). Dati uputu da od tri ponuđene riječi nađe onu koju ste mu Vi zadali (tata) i stavi na tu koju ste mu zadali (tata). Uparivanje možete i raditi drugim riječima, ali ne s riječima s više od tri ili četiri slova. Vježbajte s riječima koje ste koristili do sada, možete proširiti s još najviše tri jednostavne riječi  (primjeri u prilogu). 

 

Tjelesna i zdravstvena kultura – Vježbe za ječanje ramenog obruča (P)

Ishod. Izvodi zadane vježbe uz fizičko vođenje.

Otvorite dokument u prilogu i vježbajte prema uputama.

Socijalizacija – Igre sa sredstvima (P)

Ishod: Navodi koji sportski rekvizit/igračku najviše voli, prepozna ga, uzima i igra u paru.

Pitajte dijete s čime i što se najviše voli igrati. Kada Vam odgovori, stavite ispred njega više različitih rekvizita/igračaka, a ono neka uzme onu koju je navelo. Nakon toga započnite igru u paru. Ako je u pitanju igračka, pet minuta neka se igra dijete, a pet minuta Vi (dijeljenje). 

 


Utorak, 27. 10. 2020.

L. L., M. L., S. M.

Upoznavanje škole i radne okoline: Šuma u jesen/šumske životinje (P)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje listopadno stablo (u izvornoj stvarnosti i na slici). Navodi razlike. Prepozna, pokaže, imenuje dva šumska ploda i jednu šumsku životinju koja ih skuplja za zimu. 

Ako ste u mogućnosti i vremenske prilike to dozvoljavaju izađite s djetetom u šetnju gdje ima listopadno i vazdazeleno stablo. Neka dijete gleda, približite mu granu da opipa lišće i iglice, pokažite mu kesten i lješnjak. Otvorite dokument u prilogu, zajedno pročitajte  gledajući slike. Možete nekoliko puta. Postavljajte djetetu pitanje uz svaku sliku.

Radni odgoj: Oblikovne mase – glinamol  (V)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje oblikovnu masu (glinamol). Gnječi, oblikuje glinamol.

 Pokažite djetetu originalno pakiranje proizvoda i imenujte ga. Stavite ga u djetetovu ruku neka ga gnječi i osjeti teksturu, a Vi imenujte što gnječi ( možete mu pomoći stiskati prstima). Nakon toga zajedno oblikujte kuglu, u nju pritisnite svaki djetetov prst. Nakon toga podijelite kuglu u tri dijela i zajedno s djetetom oblikujte tri kuglice. Ostavite da se suši 2- 3 dana pa pokažite djetetu što je izradilo.

Tjelesna i zdravstvena kultura - Šut rukom na gol/metu (V)

Ishod: Baca loptu u „gol“ s obje ruke, L/D rukom.

Uzeti lopte različite veličine (velike za obje ruke, male za šut jednom rukom, može i klupko čarapa). Dati uputu da prepozna, pokaže, imenuje rekvizit ,boju, veličine (veće-manje). Za gol Vam mogu poslužiti otvorena vrata sobe. Dati uputu da deset puta, prvo s obje ruke, jednom rukom (L. i D..) pogodi u „gol“. Ne s velike udaljenost (najviše jedan metar). Možete bilježiti broj golova od deset bacanja, uključiti se i natjecati tko  je bolji, tko će pobijediti.

VJERONAUK - Slijedite upute u priloženom radnom listiću.

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

 

 

 


Ponedjeljak, 26. 10. 2020.

L. L., M. L., S. M.

 

Skrb o sebi – Osobni izgled i urednost/sredstva za osobnu higijenu (P)

Ishod: Navodi važnost održavanja osobne higijene (zdravlje, lijep izgled) Prepozna, pokaže, imenuje sredstva za osobnu higijenu (na slici i izvornoj stvarnosti) .

Objasnite važnost osobne higijene (zdravlje, lijep izgled). Kada se pere i što je zato potrebno. Tijekom dnevnih aktivnosti pokažite djetetu sredstvo koje za to koristite (tekući sapun, šampon, zubnu pastu, gel za tuširanje, ručnik) i imenujte ga. Stavite pribor ispred djeteta da ga dobro vidi i recite neka Vam doda (tekući sapun, pa ručnik). Neka dijete imenuje pribor koji Vam daje uz korištenje „izvoli“, „hvala“, „molim“.  Nakon toga otvorite dokument u prilogu, pokazujte djetetu slike da ih dobro vidi i slijedite upute.

Komunikacija- Uparivanje istih riječi (P)

Ishod: upari dvije iste riječi od tri/četiri slova u prvom pokušaju.

Napišite na papir crnim flomasterom i velikim tiskanim slovima ( mama, tata, brat, djeda, baka, imena), svaku dva puta, izrežite riječi tako da na svakoj izrezanoj trakici piše jedna riječ. Pročitati glas po glas i dijete neka ponavlja za Vama, pročitati globalno( ne koristiti u isto vrijeme više od tri riječi). Dati uputu da od tri ponuđene riječi nađe onu koju ste mu Vi zadali (tata) i stavi na tu koju ste mu zadali (tata). Uparivanje možete i raditi drugim riječima, ali ne s riječima s više od tri ili četiri slova. Vježbajte s riječima koje ste koristili do sada, možete proširiti s još najviše tri jednostavne riječi. 

Tjelesna i zdravstvena kultura - Šut rukom na gol/metu (P)

Ishod: Baca loptu u „gol“ s obje ruke, L/D rukom.

Uzeti lopte različite veličine (velike za obje ruke, male za šut jednom rukom, može i klupko čarapa). Dati uputu da prepozna, pokaže, imenuje rekvizit ,boju, veličine (veće-manje). Za gol Vam mogu poslužiti otvorena vrata sobe. Dati uputu da deset puta, prvo s obje ruke, jednom rukom (L. i D..) pogodi u „gol“. Ne s velike udaljenost (najviše jedan metar). Možete bilježiti broj golova od deset bacanja, uključiti se i natjecati tko  je bolji, tko će pobijediti.

Radni odgoj: Oblikovne mase – glinamol  (P)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje oblikovnu masu (glinamol). Gnječi, oblikuje glinamol.

 Pokažite djetetu originalno pakiranje proizvoda i imenujte ga. Stavite ga u djetetovu ruku neka ga gnječi i osjeti teksturu, a Vi imenujte što gnječi ( možete mu pomoći stiskati prstima). Nakon toga zajedno oblikujte kuglu, u nju pritisnite svaki djetetov prst. Nakon toga valjajte na stolu djetetovim dlanovima da izradi „zmiju“ do debljine 1 -2 cm i čačkalicom ili štapićem za ražnjić joj izbodite oči i na njoj zajedno s djetetom pokušajte nacrtati šare. Ostavite da se suši 2- 3 dana pa pokažite djetetu što je izradilo. 

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

GLAZBENA KREATIVNOST:  Odaberi glazbu koju najviše voliš slušati. Dobro se smjesti (možeš sjediti ili leći) i opusti se. Uživaj!

 

OBAVIJEST

 

ZZJZ Međimurske županije obavještava sve profesore, roditelje i učenike da unatrag dva tjedna je veliki porast oboljelih od Covida 19 u cijeloj županiji tako da postoji već lokalno širenje zaraze. Virus se vrlo lako i brzo širi te se možemo zaraziti na raznim mjestima. Iz tih razloga preporučaju da svi izbjegavaju javna okupljanja, velika druženja i slične događaje te da u svim zatvorenim prostorima nose maske i pridržavaju se socijalne distance.

U slučaju potrebe za kontaktiranje epidemiološke službe telefonski broj je 098558811 (slanje SMS jer ih je teško dobiti) ili mail: epidemiologija@zzjz-ck.hr gdje možete dobiti odgovore na dodatna pitanja.

 


Petak, 16. 10. 2020.

L. L., M. L., P. N., S. M.

Tjelesna i zdravstvena kultura: Vježbe ramenog obruča s loptom(V)

Ishod: Prepozna, pokaže, sportski rekvizit (lopta), imenuje boju, radi vježbe uz fizičko vođenje u skladu sa svojim motoričkim sposobnostima.

Otvorite dokument u prilogu i radite vježbe prema uputama. Prvo Vi pokazujte djetetu svaku pojedinačnu vježbu, zatim dijete neka pokuša samo, ako ne može radite ih zajedno uz fizičko vođenje.

Skrb o sebi – Osobni izgled i urednost/češljanje kose (P)

Ishod: Navodi važnost održavanja higijene kose. Prepozna, pokaže, imenuje pribor za češljanje kose (na slici i izvornoj stvarnosti).Izvodi aktivnost češljanja uz fizičko vođenje

Objasnite važnost češljanja i higijene kose (čista, ne skupljaju se nametnici, lijepo i uredno izgledamo). Kada se češlja i što je zato potrebno. Tijekom dnevnih aktivnosti češljanja kose pokažite djetetu pribor ( češalj, četka) i imenujte ga. Stavite pribor ispred djeteta da ga dobro vidi i recite neka Vam doda (češalj/četka). Neka dijete imenuje pribor koji Vam daje uz korištenje „izvoli“, „hvala“, „molim“. Prvo vi češljajte dijete (ako je moguće ispred ogledala), zatim dajte da dijete drži četku i uz Vaše fizičko vođenje češlja svoju kosu. Koliko može  Nakon toga otvorite dokument u prilogu, pokazujte djetetu slike da ih dobro vidi i slijedite upute.

Radni odgoj: Vježbe fine motorike/umetanje (V)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje predmet kojima izvodi aktivnost. Imenuje boju,  umeće predmete u zadane otvore, broji ih.

Otvorite dokument u prilogu i slijedite upute.

Upoznavanje škole i radne okoline: Voćnjak u jesen/ kuhanje kompota (V)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje namirnice i pribor. Pere voće (krušku) navodi proizvod(kompot)koje radi iz voća (kruške). Sudjeluje u pripremi i pospremanju radnih površina u skladu sa svojim motoričkim sposobnostima .

Ponovite postupak od jučer, ali umjesto jabuke uzmite krušku. Otvorite dokument u prilogu, pokazujte djetetu slike da ih dobro vidi, dajte mu upute i postavljajte pitanja u prilogu .

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

LIKOVNA KREATIVNOST :

Pogledati materijal na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=zoQHedqoxdw

 

Ugodan vikend i vidimo se u ponedjeljak!


Četvrtak, 15. 10. 2020.

L. L., M. L., P. N., S. M.

Upoznavanje škole i radne okoline: Voćnjak u jesen/ kuhanje kompota (V)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje namirnice i pribor. Pere voće (jabuku) navodi proizvod(kompot)koje radi iz voća (jabuke). Sudjeluje u pripremi i pospremanju radnih površina u skladu sa svojim motoričkim sposobnostima .

Otvorite dokument u prilogu, pokazujte djetetu slike da ih dobro vidi, dajte mu upute i postavljajte pitanja u prilogu .

Komunikacija: Imenovanje i opisivanje/ radnje (V)

Ishod: Prepozna i navodi osobu koja izvodi radnju. Opiše ju u četiri karakteristike (boja kose, dužina kose, radnju, spol) uz pomoć pitanja. Imenuje radnju koju izvodi.

U prilogu su slike s radnjama, uputama i pitanjima. Pokažite djetetu sliku, dajte uputu u prilogu i postavljajte pitanja . Neka odgovara jednom riječi (imenuje radnju).

LIKOVNA KREATIVNOST :

Pogledati materijal na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=0CMPRMibC0w

Radni odgoj: Vježbe fine motorike/umetanje (V)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje predmet kojima izvodi aktivnost. Imenuje boju,  umeće predmete u zadane otvore, broji ih.

Pripremite okrugle plodove (orah u ljusci, kesten, grah, lješnjak), što ste u mogućnosti i imate pri ruci. Bitno je da budu u dvije veličine (na pr. kesten – grah). Svaki po deset komada. Pripremite i dvije plastične bočice od jogurta i nekog soka (bitno je da jedna ima širi otvor, a druga uži). Sve stavite ispred djeteta na stol da dobro vidi i dajte uputu da prepozna, pokaže i imenuje predmete koje vidi i plodove koje ste odabrali, neka imenuje i boju svakog. Nakon toga neka izdvoji jedan plod i imenuje (na pr. grah), zatim neka izdvoji drugi plod koji ste odabrali (na pr. orah). Pitajte koji je veći, a koji manji, koje su boje. Nakon toga na stolu držite djetetu bočicu koju ste pripremili (prvo s većim otvorom) i u nju neka kroz otvor umeće veće plodove koje ste izabrala. Potičite dijete da plodove hvata palcem i kažiprstom i stavlja u otvore. Nakon toga ponovite isto s manjim plodovima i bočicom s manjim otvorom. Kada ste gotovi, iz svake bočice sipajte plodove na stol i neka dijete izbroji koliko ih je stavilo u svaki bočicu. Danas možete uzeti  neka druga dva predmeta, da nije isto kao i jučer. Bitno je veći/manji, isto za otvore posuda, i da hvata i umeće predmet s kažiprstom i palcem (pinceta hvat) koliko može. 

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

 


Srijeda, 14. 10. 2020.

Poštovani roditelji i dragi učenici, u nastavku je obavijest koja će danas biti objavljena na fb i webu škole. Molim Vas roditelje da pratite naše stranica, da me obavijestite i telefonski o tome ako je netko iz obitelji zaražen koronavirusom ili u samoizolaciji.  Ja obavještavam stručnu službu ili medicinsku sestru o takvim situacijama. Obzirom da naši učenici ovise o brizi svojih ukućana, nastojat ćemo dogovoriti da i naš učenik ostane doma.

"Poštovani roditelj i udomitelji! 

Obzirom na stalni rast broja oboljelih osoba od koronavirusa u Hrvatskoj, pozivamo vas na dodatnu suradnju u brizi za dobrobit svih naših učenika.  Ukoliko je netko iz vaše obitelji obolio od koronavirusa ili je u samoizolaciji, molimo da o tome što prije obavijestite razrednika vašeg djeteta kako bi škola mogla pravodobno preventivno  djelovati i zaštititi učenike i zaposlenike.

Zahvaljujemo vam na razumijevanju i suradnji!

Ravnateljica škole:

Dragica Benčik, dipl.def."

 

 

L. L., M. L., P. N., S. M. 

Upoznavanje škole i radne okoline: Voćnjak u jesen (P)

Ishod: Prepozna, imenuje mjesto gdje raste voće. Prepozna, pokaže, imenuje tri vrste voća koja rastu u voćnjaku u njegovom zavičaju. Navodi proizvode koje radimo iz voća.

Otvorite dokument u prilogu, pokazujte djetetu slike da ih dobro vidi i postavljate pitanja u prilogu (ponovite sve od jučer). Danas u nastavku dokumenta naglasak je na proizvodima koji se rade u Vašem zavičaju od jesenskog voća.

Radni odgoj: Rad s prirodnim materijalima – vježbe fine motorike (P, P)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje predmet kojima izvodi aktivnost. Imenuje boju,  umeće predmete u zadane otvore, broji ih.

Pripremite okrugle plodove (orah u ljusci, kesten, grah, lješnjak), što ste u mogućnosti i imate pri ruci. Bitno je da budu u dvije veličine (na pr. kesten – grah). Svaki po deset komada. Pripremite i dvije plastične bočice od jogurta i nekog soka (bitno je da jedna ima širi otvor, a druga uži). Sve stavite ispred djeteta na stol da dobro vidi i dajte uputu da prepozna, pokaže i imenuje predmete koje vidi i plodove koje ste odabrali, neka imenuje i boju svakog. Nakon toga neka izdvoji jedan plod i imenuje (na pr. grah), zatim neka izdvoji drugi plod koji ste odabrali (na pr. orah). Pitajte koji je veći, a koji manji, koje su boje. Nakon toga na stolu držite djetetu bočicu koju ste pripremili (prvo s većim otvorom) i u nju neka kroz otvor umeće veće plodove koje ste izabrala. Potičite dijete da plodove hvata palcem i kažiprstom i stavlja u otvore. Nakon toga ponovite isto s manjim plodovima i bočicom s manjim otvorom. Kada ste gotovi, iz svake bočice sipajte plodove na stol i neka dijete izbroji koliko ih je stavilo u svaki bočicu. Ako imate vremena možete ponoviti. 

 Komunikacija: Imenovanje i opisivanje/ radnje (P)

Ishod: Prepozna i navodi osobu koja izvodi radnju. Opiše ju u četiri karakteristike (boja kose, dužina kose, radnju, spol) uz pomoć pitanja. Imenuje radnju koju izvodi.

Tijekom dnevnih aktivnosti ukućana uključite dijete i neka promatra što na pr. radi tata, baka, djeda, brat, sestra… Postavljajte pitanja: Tko je to?; Kako izgleda?; Kojeg je spola?; Što radi?

U prilogu je slika radnjama i pitanjima. Pokažite djetetu sliku i pročitajte pitanja uz slike. Neka odgovara jednostavnim rečenicama.

Tjelesna i zdravstvena kultura: bacanje predmeta u vis i daljinu objema rukama, L/D rukom (V)

 

Ishod: Pokazuje/definira pojam/smjer daljine/visine, lijeva/desna ruka

            Baca predmete u zadanom smjeru u skladu sa svojim motoričkim sposobnostima

 Ako su vremenske prilike povoljne i imate prostor u koji možete izaći na svjež zrak s djetetom, izađite i uzmite sa sobom lopte koje imate (po mogućnosti manje da ih može primiti rukom). Objasnite i pokažite djetetu što ćete raditi. Pokažite smjerove (visina –daljina), lijevu- desnu ruku. Nakon toga dajte uputu da on pokaže i imenuje smjerove, L/D. Pokažite radnju bacanja u zadanim smjerovima, jednom rukom, obje ruke. Nakon toga neka dijete praktično ponovi vaše radnje koje ste mu demonstrirali u skladu s Vašim uputama za smjer, obje ruke, L/D ruka. Možete uključiti natjecateljski moment: Tko će bolje bacat u visinu, daljinu i s kojom rukom.  Ako nemate mogućnosti aktivnosti na otvorenom, to možete raditi u kući s klupkom od čarapa, malim jastučićima i sl. Označite na podu i zidu do kuda bi trebalo baciti. Ne previsoko ni predaleko (0.5 – 1 m).

Socijalizacija – Razvoj svijesti o sebi (P)

Ishod: Prepozna, navodi, imenuje situacije kada je ljut, tužan i sretan. 

Razgovarajte s djetetom o situaciji kad ste Vi bili ljuti (što Vas ljuti), tužni (što Vas rastužuje) i kada ste bili sretni. Možete i neke situacije tijekom svakodnevnih aktivnosti navede barem jednu situaciju/ stvar koja ga usrećuje, ljuti ili rastužuje. Nakon toga u dokumentu u prilogu čitajte jedan po jedan scenarij djetetu i postavljajte mu pitanja, a ono neka odgovori ( ne mora zaokruživati niti pisati odgovore).   

 

 


Utorak, 13. 10. 2020.

L. L., M. L., P. N., S. M.

Upoznavanje škole i radne okoline: Voćnjak u jesen (P)

Ishod: Prepozna, imenuje mjesto gdje raste voće. Prepozna, pokaže, imenuje tri vrste voća koja rastu u voćnjaku u našem području. Navodi proizvode koje radimo iz voća.

Ako ste u mogućnosti, ako Vam vremenske prilike dozvoljavaju i imate u blizini voćnjak prošećite s djetetom do voćnjaka. Pokazujte mu mjesto gdje raste više stabala nekog voća, samo jedno stablo na kojem je voće, voće koje raste na tom stablu. Uz svako pokazivanje djetetu objasnite što gleda, imenujte što gleda. Nakon toga pitajte dijete: „Kako se zove mjesto gdje raste voće?: Na čemu  raste voće? Koje voće ste gledali na stablu?“. Potičite dijete da Vam na pitanja odgovara jednostavnim rečenicama. Nakon toga otvorite dokument u prilogu, pokazujte djetetu slike da ih dobro vidi i postavljate pitanja u prilogu.  

Radni odgoj: Rad s prirodnim materijalima – vježbe fine motorike (P)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje predmet koji je izradio, navodi materijale iz kojih je izradio predmet materijale (brašno sol). Imenuje boju, prstima nanosi boju na površinu predmeta.

List koji ste jučer izradili do sada se već dovoljno osušio da ga možete s djetetom bojiti. Stavite list ispred djeteta i pitajte: „Što je to?, Tko je to izradio?, Od čega smo to radili?“. Pripremite ako imate kod kuće vodene, tempere u smeđoj boji. Primite djetetov prst, umočite u boju i fizičkim vođenjem „bojite“ list. Možete tako sa svakim prstom da dijete osjeti teksturu i pokreče jedan po jedan prst. Nije važna preciznost, važno je bojanje u smeđoj nijansi s prstima. Pitajte dijete kojom bojom boja. 

Tjelesna i zdravstvena kultura: bacanje predmeta u vis i daljinu objema rukama, L/D rukom (P)

 

Ishod: Pokazuje/definira pojam/smjer daljine/visine, lijeva/desna ruka

            Baca predmete u zadanom smjeru u skladu sa svojim motoričkim sposobnostima

 Ako su vremenske prilike povoljne i imate prostor u koji možete izaći na svjež zrak s djetetom, izađite i uzmite sa sobom lopte koje imate (po mogućnosti manje da ih može primiti rukom). Objasnite i pokažite djetetu što ćete raditi. Pokažite smjerove (visina –daljina), lijevu- desnu ruku. Nakon toga dajte uputu da on pokaže i imenuje smjerove, L/D. Pokažite radnju bacanja u zadanim smjerovima, jednom rukom, obje ruke. Nakon toga neka dijete praktično ponovi vaše radnje koje ste mu demonstrirali u skladu s Vašim uputama za smjer, obje ruke, L/D ruka. Možete uključiti natjecateljski moment: Tko će bolje bacat u visinu, daljinu i s kojom rukom.  Ako nemate mogućnosti aktivnosti na otvorenom, to možete raditi u kući s klupkom od čarapa, malim jastučićima i sl. Označite na podu i zidu do kuda bi trebalo baciti. Ne previsoko ni predaleko (0.5 – 1 m).

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas

VJERONAUK - Pogledaj kratki animirani film o Noi na povernici https://www.youtube.com/watch?v=Yc4olpuRNOA


Ponedjeljak, 12.10.2020.

L. L., M. L., P. N., S. M.

Skrb o sebi – Osobni izgled i urednost/pranje kose (P)

Ishod: Navodi važnost održavanja higijene kose. Prepozna, pokaže, imenuje pribor za pranje kose (na slici i izvornoj stvarnosti) .

Objasnite važnost pranja i higijene kose (čista, ne skupljaju se nametnici, lijepo i uredno izgledamo). Kada se pere i što je zato potrebno. Tijekom dnevnih aktivnosti pranja kose pokažite djetetu pribor za pranje kose ( šampon, ručnik) i imenujte ga. Stavite pribor ispred djeteta da ga dobro vidi i recite neka Vam doda (šampon, pa ručnik). Neka dijete imenuje pribor koji Vam daje uz korištenje „izvoli“, „hvala“, „molim“.  Nakon toga otvorite dokument u prilogu, pokazujte djetetu slike da ih dobro vidi i slijedite upute.

Tjelesna i zdravstvena kultura: bacanje predmeta u vis i daljinu objema rukama, L/D rukom ( P)

Ishod: Pokazuje/definira pojam/smjer daljine/visine, lijeva/desna ruka

            Baca predmete u zadanom smjeru u skladu sa svojim motoričkim sposobnostima

Ako su vremenske prilike povoljne i imate prostor u koji možete izaći na svjež zrak s djetetom, izađite i uzmite sa sobom lopte koje imate (po mogućnosti manje da ih može primiti rukom). Objasnite i pokažite djetetu što ćete raditi. Pokažite smjerove (visina –daljina), lijevu- desnu ruku. Nakon toga dajte uputu da on pokaže i imenuje smjerove, L/D. Pokažite radnju bacanja u zadanim smjerovima, jednom rukom, obje ruke. Nakon toga neka dijete praktično ponovi vaše radnje koje ste mu demonstrirali u skladu s Vašim uputama za smjer, obje ruke, L/D ruka. Možete uključiti natjecateljski moment: Tko će bolje bacat u visinu, daljinu i s kojom rukom.  Ako nemate mogućnosti aktivnosti na otvorenom, to možete raditi u kući s klupkom od čarapa, malim jastučićima i sl. Označite na podu i zidu do kuda bi trebalo baciti. Ne previsoko ni predaleko (0.5 – 1 m).

Radni odgoj: Rad s prirodnim materijalima – slano tijesto (P)

 Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje prirodne materijale (brašno sol). Gnječi, oblikuje , valja slano tijesto .

Pripremite u jednu posudu (plastičnu, da dijete slučajno ne baci i razbije je) jednu šalicu oštrog brašna (ne veliku, manju) i u drugu posudu jednu šalicu soli. Pokažite djetetu originalna pakiranja proizvoda i imenujte ga. Stavite djetetovu ruku u posudu s proizvodom, neka ga miješa i osjeti teksturu, a Vi imenujte što miješa. Nakon toga spojite proizvode u jednu posudu dodajte vode toliko da dobijete čvrsto tijesto. U tijesto stavite malo kave da dobijete smeđu boju. Formirano tijesto dajte djetetu da ga gnječi i opišite da ste od brašna, soli, vode i kave napravili tijesto. Nakon toga zajedno oblikujte tijesto u kuglu, pritisnite ga u kružni oblik, valjajte do debljine 0,5 cm i čačkalicom ili štapićem za ražnjić izrežite jednostavni list. Ostavite da se suši 2- 3 dana pa pokažite djetetu što je izradilo. 

Komunikacija: Opisivanje slike, imenovanje/opisivanje radnji (P)

Ishod: Prepozna i navodi osobu na slici. Opiše ju u četiri karakteristike (boja kose, dužina kose, radnju, spol) uz pomoć pitanja..

U prilogu je slika pranja kose s uputama i pitanjima. Pokažite djetetu sliku i pročitajte pitanja uz slike. Neka odgovara jednostavnim rečenicama.

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

GLAZBENA KREATIVNOST: Slijedi poveznicu. Otvori link i prvo poslušaj pjesmu HOKI - POKI: https://www.youtube.com/watch?v=LmQtdquhWnk 

Nastavi s pjevanjem i pokretima. Pozovi i ukućane da se uključe u izvođenje glazbe. Želim ti ugodnu zabavu!!

 

 

 


Petak, 02. 10. 2020.

L. L., M. L., S. M., P. N.

 

Tjelesna i zdravstvena kultura - Šut rukom na gol ili u cilj iz mjesta(V)

Ishod: Baca loptu u „gol“/gađa cilj s obje ruke, L/D rukom.

Možete, ako ste u mogućnosti i ako vremenske prilike dozvoljavaju aktivnosti raditi vani. Možete uzeti lopte različite veličine (velike za obje ruke, male za šut jednom rukom). Dati uputu da prepozna, pokaže, imenuje rekvizit ,boju, veličine (veće-manje). Za gol Vam mogu poslužiti otvorena vrata ili improvizirani razmak između dva stabla. Dati uputu da baca u "gol" deset puta, prvo s obje ruke, jednom rukom (L. i D..) . Možete ponovno bilježiti broj golova od deset bacanja, uključiti se i natjecati tko  je bolji, tko će pobijediti. Igrajte se da su zatvorena vrata „cilj“ koji mora pogoditi. Možete koristiti za gađanje loptice od čarapa. Ne s prevelike udaljenosti (oko 2 metra). Gađajte naizmjenično s djetetom, svaki deset puta. Tko ima više pogodaka u deset bacanja taj je pobjednik.

Skrb o sebi – Osobni izgled i urednost/zubi (P)

Ishod: Navodi važnost higijene zubi. Četka zube uz fizičko vođenje.

Pročitajte priču u prilogu (može i nekoliko puta). Objasnite važnost zuba  i njihove higijene. Kada se peru i što je zato potrebno. Tijekom dnevnih aktivnosti pranja zubi neka dijete samo uzme svoju četkicu u ruku i uz Vaše fizičko vođenje četka zube.  

 Radni odgoj: Rad s prirodnim materijalima (V)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje prirodni materijal (lišće). Uzima smeđe listove na verbalni nalog. Lijepi ga uz fizičko vođenje prema predlošku.

Danas nastavite s izradom ježa od lišća gdje ste stali jučer. Ne mora biti puno listova zalijepljenih, tek toliko da se pokriju leđa ježa.

Upoznavanje škole i radne okoline – Karakteristike jeseni (P)

Ishod: Prepozna, navodi tri karakteristike jeseni (vremenske prilike, promjene u prirodi, plodove).

Otvorite dokument u prilogu, čitajte zajedno s djetetom pokazujući mu slike (može i nekoliko puta). Uz slike možete djetetu pokazivati navedene plodove koje imate u kući. Nakon toga dajete djetetu upute ispod svake slike u prilogu.

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

LIKOVNA KREATIVNOST:

Pogledati materijal na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=w5rTfqqpRaA&list=PLskkE8I7cyZx_Nq_NFfePa7aS4Y40z-6k

 

Ugodan vikend i vidimo se u ponedjeljak!

 


Četvrtak, 01. 10. 2020.

L. L., M. L., S. M., P. N.

 

Upoznavanje škole i radne okoline – Karakteristike jeseni (P)

Ishod: Prepozna, navodi tri karakteristike jeseni (vremenske prilike, promjene u prirodi).

Opis aktivnosti

Izađite s djetetom u šetnju. Prije šetnje prikladno se odjenite obzirom na vremenske prilike. Objasnite djetetu što oblačite (duge hlače, majicu dugih rukava, čarape, jaknu) i zašto sada treba oblačiti ove odjevne predmete ( u jesen je vrijeme hladnije nego ljeti), zašto je važno tako se oblačiti (zbog zdravlja). Otiđite do obližnje šume ili parka.

Promotrite promjene u prirodi koje se događaju u jesen. Imenujte stvari, biljke i životinje koje vidite i osluškujte zvukove. Posebno obrati pozornost na boju lišća. Promatraj ih, opiši, pričajte o tome kakve su boje i kako izgledaju. Sakupite usput lišće različitih boja i veličina za slijedeću aktivnost.

Komunikacija: Postavljanje pitanja i davanje odgovora (P)

Ishod: Na postavljena pitanja odgovara jednostavnom rečenicom. Postavlja jednostavna pitanja.

U dokumentu u prilogu su materijali s uputama. Otvorite, pročitajte i slijedite upute.

LIKOVNA KREATIVNOST:

Pogledati materijal na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=aWjRlBF91Mk

Radni odgoj: Rad s prirodnim materijalima (P)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje prirodni materijal (lišće). Lijepi ga uz fizičko vođenje prema predlošku.

Nacrtajte na karton oblik ježa i izrežite ga (jednostavna slika za crtanje u prilogu). Dijete neka imenuje pribor koji koristite (karton, škare, ljepilo, lišće) Zajedno s djetetom zalijepite lišće koje ste skupili na njega. Dijete neka uzima listove, uz Vašu pomoć nanese lijepilo i pritisne na karton. Dajte djetetu uputu da uzima samo smeđe listove. Crnom bojom obojite njuškicu i oči. 

Ne morate sve listove zalijepiti danas. Koliko dijete može (2-3), nastavit ćete sutra.

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

 

 

 


Srijeda, 30. 09. 2020.

L. L., M. L., S. M., P. N.

Upoznavanje škole i radne okoline – Stanovanje (P)

Ishod: Prepozna, imenuje do četiri mjesta stanovanja obitelji. Navodi koliko obitelji u njima živi.

Ako ste u mogućnosti i ako imate u blizini i kuće i zgrade izađite s djetetom u šetnju. Pokažite mu kuću i zgradu. Objasnite da u kući živi jedna obitelj, a u zgradi više jer ima više stanova. Nakon povratka napravite s djetetom aktivnosti u dokumentu u prilogu. 

Radni odgoj – razvrstavanje predmeta prema jednom svojstvu/ funkciji – rezanja/bojanje (P, P)

Ishod: Prepozna, imenuje predmete koje razvrsta. Razvrsta ih u skupine prema funkciji – reže/boja. Broji ih.

Pripremite pet flomaster (ili drvenih bojica) i pet noževa od pribore za jelo (ne oštrih). Stavite ispred djeteta  na stol pomiješane da ih dobro vidi. Pitajte što je to.  Ako ne zna, uzmite pojedinačni predmet, pokažite mu ga i imenujte. Objasnite da se s nožem reže  (to je njegova funkcija), a s flomasterom se boja. Pitajte da li su predmeti isti. Nakon toga dajte djetetu uputu da na jednu stranu izdvoji  (razvrsta) predmete s kojima režemo, a na drugu one s kojima bojimo. Možete ponoviti nekoliko puta. Nakon toga iz pomiješanih predmete neka izdvaja jedan po jedan nož i broji, isto tako i flomaster. Pitajte koliko ima predmete s kojima se boji, koliko onih s kojima se reže. Zatim ih treba izbrojiti zajedno, pitajte koliko ih ima zajedno.

Komunikacija – Vježbe oralne motorike (V)

 

Pripremite čašu s napitkom  koji voli i običnu tanku slamku ispred djeteta. Dati uputu da pogleda, prepozna, pokaže, imenuje stvari koje ste stavili ispred njega. Nakon toga dati uputu da pije na slamku. Kad popije koliko želi stavite u čašu vodu  i dati uputu da puše na slamku u čašu. Nakon toga dati spiralnu slamku ako je imate kod kuće i ponoviti uputu da kroz nju puše u vodu. Za kraj pripremite pribor s tekućinom za puhanje  mjehurića i neka pokuša napuhati mjehuriće. Uključite se i Vi kroz igru tko će više ili dalje napuhati svoje mjehuriće.    

Tjelesna i zdravstvena kultura - Šut rukom na gol ili u cilj iz mjesta(V)

Ishod: Baca loptu u „gol“/gađa cilj s obje ruke, L/D rukom.

Možete, ako ste u mogućnosti i ako vremenske prilike dozvoljavaju aktivnosti raditi vani. Možete uzeti lopte različite veličine (velike za obje ruke, male za šut jednom rukom). Dati uputu da prepozna, pokaže, imenuje rekvizit ,boju, veličine (veće-manje). Za gol Vam mogu poslužiti otvorena vrata ili improvizirani razmak između dva stabla. Dati uputu da baca u "gol" deset puta, prvo s obje ruke, jednom rukom (L. i D..) . Možete ponovno bilježiti broj golova od deset bacanja, uključiti se i natjecati tko  je bolji, tko će pobijediti. Igrajte se da su zatvorena vrata „cilj“ koji mora pogoditi. Možete koristiti za gađanje loptice od čarapa. Ne s prevelike udaljenosti (oko 2 metra). Gađajte naizmjenično s djetetom, svaki deset puta. Tko ima više pogodaka u deset bacanja taj je pobjednik.

Socijalizacija – Moji osjećaji (P)

Ishod: Prepozna, navodi situacije kada je ljut, tužan i sretan. 

Razgovarajte s djetetom o situaciji kad ste Vi bili ljuti (što Vas ljuti), tužni (što Vas rastužuje) i kada ste bili sretni. Možete i neke situacije tijekom svakodnevnih aktivnosti opisati kao takve ( e sad sam ljut jer……., tužan jer……, sretan jer…..) Potaknite dijete da navede barem jednu situaciju/ stvar koja ga usrećuje, ljutu ili rastužuje. Nakon toga u dokumentu u prilogu čitajte jedan po jedan scenarij djetetu i postavljajte mu pitanja, a ono neka odgovori ( ne mora zaokruživati niti pisati odgovore).   

 

 


Utorak, 29. 09. 2020.

L. L., M. L., S. M., P. N.

Upoznavanje škole i radne okoline: pridruživanje (O)

Ishod: Prepozna, imenuje, izbroji predmete koje pridružuje. Zadanom predmetu iz skupine predmeta pridruži isti takav.

Pripremite po deset kestena i deset žira. Stavite ih ispred djeteta  na stol da ih dobro vidi.  Pokažite jedan od svakog i imenujte ga objasnite gdje rastu (u šumi), kada sazrijeva (u jesen). Nakon toga pred dijete stavite jedan od svakog i recite neka Vam da žir pa kesten. Izbrojiti koliko ima žira, a koliko kestena Pitajte da li su ovi šumski plodovi isti . Pomiješate jesenske šumske plodove na stolu ispred djeteta, iz pomiješane skupine izdvojite jedan kesten, stavite ispred djeteta  dajte uputu da u skupini pomiješanih plodova nađe isti takav i stavi (pridruži) pokraj Vašeg. Tako dok ne „potrošite sav žir i kestene naizmjenično. Možete ponoviti nekoliko puta.

Radni odgoj – razvrstavanje predmeta prema jednom svojstvu/ izgled (P)

Ishod: Prepozna, imenuje predmete koje razvrsta. Razvrsta ih u skupine po vrsti ploda – žir/kesten.

Pripremljene kestene i žir od prije stavite ispred djeteta  na stol pomiješane da ih dobro vidi. Pitajte što je to. Da li su svi jesenski plodovi u šumi isti. Pokažite i imenujte kesten i žir. Nakon toga dajte djetetu uputu da na jednu stranu izdvoji  (razvrsta) kesten, a na drugu žir. Možete ponoviti nekoliko puta.

Tjelesna i zdravstvena kultura - Šut rukom na gol ili u cilj iz mjesta( P)

Ishod: Baca loptu u „gol“/gađa cilj s obje ruke, L/D rukom.

Možete, ako ste u mogućnosti i ako vremenske prilike dozvoljavaju aktivnosti raditi vani. Možete uzeti lopte različite veličine (velike za obje ruke, male za šut jednom rukom). Dati uputu da prepozna, pokaže, imenuje rekvizit ,boju, veličine (veće-manje). Za gol Vam mogu poslužiti otvorena vrata ili improvizirani razmak između dva stabla. Dati uputu da baca u "gol" deset puta, prvo s obje ruke, jednom rukom (L. i D..) . Možete ponovno bilježiti broj golova od deset bacanja, uključiti se i natjecati tko  je bolji, tko će pobijediti. Igrajte se da su zatvorena vrata „cilj“ koji mora pogoditi. Možete koristiti za gađanje loptice od čarapa. Ne s prevelike udaljenosti (oko 2 metra). Gađajte naizmjenično s djetetom, svaki deset puta. Tko ima više pogodaka u deset bacanja taj je pobjednik.

VJERONAUK - Slijedite upute u priloženom radnom listiću.

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

 

 


Ponedjeljak,28.09. 2000.

L. L., M. L., S. M., P. N.

Skrb o sebi: Pribor za jelo (V)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje vrste pribora za jelo. Navodi vrstu hrane koja se jede kojim priborom.

Pripremite po pet žlica, vilica i noževa. Stavite ispred djeteta pomiješane da ih dobro vidi. Dajte uputu da iz pomiješanog pribora izdvoji i imenuje sve žlice, pa vilice i noževe. Nakon toga pitajte što se jede žlicom, što vilicom, a što nožem. Ako se ne može sjetiti, objasnite mu. Tijekom dnevnih aktivnosti hranjenja stavite jelo ispred djeteta pa ga pitajte koji pribor da stavite na stol za tu hranu. Pokažite slike pribora i neka prepozna i imenuje pribor na slici. Dokument u prilogu.   

Tjelesna i zdravstvena kultura - Šut rukom na gol ili u cilj iz mjesta(O, P)

Ishod: Baca loptu u „gol“/gađa cilj s obje ruke, L/D rukom.

Možete, ako ste u mogućnosti i ako vremenske prilike dozvoljavaju aktivnosti raditi vani. Možete uzeti lopte različite veličine (velike za obje ruke, male za šut jednom rukom). Dati uputu da prepozna, pokaže, imenuje rekvizit ,boju, veličine (veće-manje). Za gol Vam mogu poslužiti otvorena vrata ili improvizirani razmak između dva stabla. Dati uputu da baca u "gol" deset puta, prvo s obje ruke, jednom rukom (L. i D..) . Možete ponovno bilježiti broj golova od deset bacanja, uključiti se i natjecati tko  je bolji, tko će pobijediti. Igrajte se da ste Vi „cilj“ koji mora pogoditi neka Vas pokuša gađati malom lopticom.

Radni odgoj – razvrstavanje predmeta prema jednom svojstvu/ veličina (P)

Ishod: Prepozna, imenuje predmete koje razvrsta. Razvrsta ih u skupine po veličini – veliko/malo.

Pripremite po pet velikih i pet malih žlica. Stavite ih ispred djeteta  na stol pomiješane da ih dobro vidi. Pitajte što je to. Da li su sve žlice iste. Pokažite koja je velika, a koja mala. Nakon toga dajte djetetu uputu da na jednu stranu izdvoji velike žlice, a na drugu stranu male. Možete ponoviti nekoliko puta.

Komunikacija: Opisivanje osobe na slici (O)

Ishod: Prepozna i navodi ime osobe na slici. Opiše ju u četiri karakteristike (boja kose, dužina kose, boja očiju, spol).

U prilogu su slike prijatelja iz razreda s uputama i pitanjima. Pokažite djetetu sliku i pročitajte pitanja uz slike. Neka opiše i sebe.

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

GLAZBENA KREATIVNOST: Ponovimo: poslušaj pjesmicu o Kišici! Slijedi poveznicu. https://www.youtube.com/watch?v=uT813MliYxg  Uz slušanje glazbe kretnjama ruku obilježavaj mjeru, možeš i zapjevati.

 

 


Petak, 18. 09. 2020.

L. L., L. M., M. S.

Tjelesna i zdravstvena kultura: Ciklička kretanja u različitom smjeru(P)

Ishod: Prepozna, imenuje smjer kretanja (lijevo - desno).

Izađite s djetetom u šetnju. Objasnite djetetu da se možete kretati lijevo i desno. Nakon toga se krečite lijevo i imenujete kretanje, promijenite smjer u desno i imenujte kretanje. Ponovite i demonstrirajte izmjenu više puta i imenujte smjer kretanja. Nakon toga dajte djetetu uputu da ono prepozna i imenuje smjer kretnja dok se krećete. Možete mu postaviti pitanje: Kako se sada krećemo, lijevo ili desno?, ili neka digne lijevu ruku kada Vi promijenite smjer kretanja u lijevo, a desnu kada promijenite smjer kretanja u desno. Aktivnost možete izvoditi i kod obavljanja svojih svakodnevnih obaveza zajedno s djetetom. Vani na svježem zraku nakon kretanja naprijed zaigrajte s djetetom igru: „Ponovi za mnom“. Upute u prilogu.

Skrb o sebi: Osnovna pravila bontona/žvakanje hrane (P)

Ishod: Prepozna, imenuje hranu koju konzumira. Pravilno dozira zalogaje i stavlja u usta tek kada prvi zalogaj prožvače i proguta. Žvače zalogaj zatvorenih usta.

Aktivnosti možete provoditi tijekom dana uz svaki obrok. Objasnite djetetu važnost pravilnog uzimanja, žvakanja i gutanja hrane za zdravlje (lakša probava, bolja apsorpcija hrane, manja opasnost od gušenja hranom).Kod svake aktivnosti hranjenja stavite hranu na stol ispred djeteta da ju dobro vidi. Dajte uputu da pogleda, pokaže, prepozna i imenuje hranu/namirnicu ispred njega. Pitajte voli li to jesti. Dogovorite pravila o jelu ( manji zalogaj, žvakanje, žvakanje zatvorenih usta, gutanje, sljedeći zalogaj).Nakon toga, ovisno o hrani/namirnici možete ga Vi hranite. Dogovorite s djetetom da zalogaj žvače zatvorenih usta dok Vi nabrojite do 10 za početak. Kasnije možete brojenje povećati do 15.Krutu hranu (kruh, voće, pecivo, kolač……) možete narezati na male zalogaje, staviti ispred djeteta i dati mu da jede prstima  uz ista pravila.

Upoznavanje škole i radne okoline: Moja škola – ostali djelatnici u školi (P)

Ishod: Navodi do tri djelatnika koji još rade u školi. Navodi njihovu funkciju. 

U prilogu je dokument s materijalima i uputama.

Radni odgoj: Školski pribor/korištenje – COVID (P)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje školski pribor. Navodi funkciju pojedinačnog pribora.  Navodi važnost zabrane dijeljenja pribora s drugim učenicima.

U prilogu su dokumenti s uputama za izvođenje aktivnosti.

PSP (Petra Petković): AKTIVNOST: PONOVIMO BOJE

OPIS AKTIVNOSTI: SAMOSTALNO ILI UZ POMOĆ ČLANOVA OBITELJI U SVOJOJ KUĆI PRONAĐI:

  • 2 STVARI CRVENE BOJE

  • 3 STVARI ZELENE BOJE

  • 4 STVARI PLAVE BOJE

  • 5 STVARI ŽUTE BOJE

  • 6 STVARI SMEĐE BOJE

    UGODNU ZABAVU VAM ŽELIM!

  • LIKOVNA KREATIVNOST:

  • Zadatak : crtež na papiru A4 format

  • Tema, motiv : slobodno, po vlastitom izboru

  • Tehnika : slobodna, po vlastitom izboru

 

Ovime završavamo ovaj tjedan i vidimo se u ponedjeljak u školi!


Četvrtak, 17. 09. 2020.

L. L., L. M., M. S.

Četvrtak, 17. 09. 2020.

Upoznavanje škole i radne okoline: Moja škola – ostali djelatnici u školi (O)

Ishod: Navodi do tri djelatnika koji još rade u školi. Navodi njihovu funkciju. 

U prilogu je dokument s materijalima i uputama.

Komunikacija: Slušanje i govorenje (V)

Ishod: Sluša kratki tekst i na jednostavna pitanja vezana uz tekst odgovara jednostavnom rečenicom.

U prilogu je tekst s uputama i pitanjima.

Radni odgoj: Školski pribor/korištenje – COVID (P)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje školski pribor. Navodi funkciju pojedinačnog pribora.  Navodi važnost zabrane dijeljenja pribora s drugim učenicima.

U prilogu su dokumenti s uputama za izvođenje aktivnosti.

PSP (Petra Petković): Aktivnost: igre za razvoj motorike i koordinacije

Opis aktivnosti:  Roditelji, ovdje su igre koje možete provoditi sa svojom djecom u zatvorenom prostoru. 

1. Puhanje loptica napravljenih od papira. Od običnog papira rukom oblikujte papirnate kuglice. Sjedite jedan nasuprot drugog i pušite kuglice. Cilj je otpuhnuti kuglicu sa stola.

2. Takve iste papirnate loptice možete staviti na pod, a učenik ih može nožnim prstima (bez čarapa) pokušati hvatati i stavljati u neku kutiju, košaru ili posudu.

LIKOVNA KREATIVNOST:

Zadatak : crtež na papiru A4 format

Tema, motiv : slobodno, po vlastitom izboru

Tehnika : slobodna, po vlastitom izboru


Srijeda, 16. 09. 2020.

L. L., L. M., M. S.

Upoznavanje škole i radne okoline: Moja škola – školska pravila (O)

Ishod: Navodi do tri pravila ponašanja u školi i razredu.  

U prilogu je dokument s materijalima i uputama.

Radni odgoj: Školski pribor/korištenje – COVID (V, V)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje školski pribor. Navodi funkciju pojedinačnog pribora.  Navodi važnost zabrane dijeljenja pribora s drugim učenicima.

U prilogu su dokumenti s uputama za izvođenje aktivnosti. Ponovite prepoznavanje i imenovanje. Danas naglasak stavite na imenovanje funkcije svakog pojedinog pribora.  

Komunikacija: Slušanje i govorenje (P)

Ishod: Sluša kratki tekst i na jednostavna pitanja vezana uz tekst odgovara jednostavno rečenicom.

U prilogu je tekst s uputama i pitanjima.

 

Tjelesna i zdravstvena kultura: Ciklička kretanja u različitom smjeru(P)

Ishod: Prepozna, imenuje smjer kretanja (naprijed-natrag).

Izađite s djetetom u šetnju. Objasnite djetetu da se možete kretati naprijed i natrag. Nakon toga se krečite naprijed i imenujete kretanje, promijenite smjer u natrag i imenujte kretanje. Ponovite i demonstrirajte izmjenu više puta i imenujte smjer kretanja. Nakon toga dajte djetetu uputu da ono prepozna i imenuje smjer kretnja dok se krećete. Možete mu postaviti pitanje: Kako se sada krećemo, naprijed ili natrag?, ili neka digne ruku kada Vi promijenite smjer kretanja. Aktivnost možete izvoditi i kod obavljanja svojih svakodnevni obaveza zajedno s djetetom. Vani na svježem zraku nakon kretanja naprijed zaigrajte s djetetom igru: „Ponovi za mnom“. Upute u prilogu.

Socijalizacija: Imenovanje članova skupine/prijatelja u skupini (P)

Ishod: Na slici prepozna, pokaže i navodi ime drugih učenika u svojoj skupini. Navodi  njihov spol. Jednostavnom rečenicom navodi što mu se sviđa kod tog učenika.

Pronađite kod kuće slike od prošle i pretprošle školske godine na kojoj su svi na slici (rođendani, maškare, supertalent…..). Stavite ispred djeteta da  dobro vidi sliku. Nakon toga postavljajte pitanja:

Tko je na slici? Pokažite djetetu prstom svakog učenika i pitajte: Tko je to?  Da li je ……(ime) dječak ili djevojčica?  Što ti se kod……(ime) najviše sviđa? Što ste u školi radili na toj slici? Potičite dijete da na svako pitanje odgovara jednostavnom rečenicom.

 

 

 


Utorak, 15. 09. 2020.

L. L., L. M., M. S.

Utorak: 15. 09. 2020.

Tjelesna i zdravstvena kultura: Ciklička kretanja različitim tempom (P)

Ishod: Prepozna, imenuje promjenu tempa (brzo-sporo).

Izađite s djetetom u šetnju. Objasnite djetetu da se možete kretati brzo i sporo. Nakon toga se krečite sporo i imenujete kretanje, promijenite dinamiku u brzo i imenujte kretanje. Ponovite i demonstrirajte izmjenu više puta i imenujte vrstu kretanja. Nakon toga dajte djetetu uputu da ono prepozna i imenuje vrstu kretnja dok se krećete. Možete mu postaviti pitanje: Kako se sada krećemo, brzo ili sporo?, ili neka digne ruku kada Vi promijenite tempo kretanja. Aktivnost možete izvoditi i kod obavljanja svojih svakodnevni obaveza zajedno s djetetom. Vani na svježem zraku nakon ponavljanja tempa kretanja zaigrajte s djetetom igru: „Ponovi za mnom“. Upute u prilogu.  

Radni odgoj: Školski pribor/korištenje – COVID (P)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje školski pribor. Navodi funkciju pojedinačnog pribora.  Navodi važnost zabrane dijeljenja pribora s drugim učenicima.

U prilogu su dokumenti s uputama za izvođenje aktivnosti.

Upoznavanje škole i radne okoline: Moja škola – učitelji (O)

Ishod: Navodi naziv i adresu svoje škole. Navodi što u školi rade učenici, a što učitelji. Imenuje učitelje koji ih uče iz pojedinih područja.

U prilogu je dokument s materijalima i uputama.

PSP (Petra Petković)

U prilogu se nalazi nastavni listić za danas.

VJERONAUK - Slijedite upute u priloženom radnom listiću.

 


Ponedjeljak, 14. 09. 2020.

L. L., L. M., M. S.

Dragi moji učenici, roditelji, braća i sestre evo nas opet zajedno u nastavi na daljinu.smileyheart

Sve  vas lijepo pozdravljam i nadam se da će sve doći na svoje u skorije vrijeme. Čuvajte zdravlje i budite zdravi.

Još ćemo trebati pomoć ukućana za realizaciju zadataka. Unaprijed se svima zahvaljujem.

Kada smo u školi biti ćemo u našem starom razredu. Tamo nas čeka naš školski ormar sa vašim stvarima.

Već sam vas obavijestila o početku nastavne godine i njezinim posebnostima. Pa ču još jedanput naglasiti da smo ovaj tjedan u nastavi na daljinu, drugi tjedan imamo nastavu u školi i to u popodnevnoj smjeni od 13.30 do 17.45 sati. 

Nastava je organizirana prema naputcima ministarstva. Satovi su skraćeni, nema malih odmora i nema boravka u zajedničkim prostorima. Epidemiološke mjere se provode prilikom dolaska učenika u školu i tijekom same nastave. Učenici trebaju imati maske na licu kada se kreću zajedničkim prostorom škole. U razredu će maske i vizire nositi učitelji.

Pošto smo mi prvi tjedan u novoj školskoj godini u nastavi na daljinu detaljne informacije za drugi tjedan ću vam dati u petak.

Vaša učiteljica Đurđica

Prilažem vam Kalendar školske godine

Ponedjeljak: 14. 09.2020.

Skrb o sebi: Osnovna pravila bontona/žvakanje hrane (O)

Ishod: Prepozna, imenuje hranu koju konzumira. Pravilno dozira zalogaje i stavlja u usta tek kada prvi zalogaj prožvače i proguta. Žvače zalogaj zatvorenih usta.

Dugo žvakanje hrane je važnije nego što mislite

Žvakanje hrane jedna je od predgovornih vježbi, važna za razvoj vještina i motorike ekspresivnog govora. Utjeće i na cjelokupno zdravlje i osječanje tijela.

 

Aktivnosti možete provoditi tijekom dana uz svaki obrok. Objasnite djetetu važnost pravilnog uzimanja, žvakanja i gutanja hrane za zdravlje (lakša probava, bolja apsorpcija hrane, manja opasnost od gušenja hranom).

Kod svake aktivnosti hranjenja stavite hranu na stol ispred djeteta da ju dobro vidi. Dajte uputu da pogleda, pokaže, prepozna i imenuje hranu/namirnicu ispred njega. Pitajte voli li to jesti. Dogovorite pravila o jelu ( manji zalogaj, žvakanje, žvakanje zatvorenih usta, gutanje, sljedeći zalogaj).

Nakon toga, ovisno o hrani/namirnici možete ga Vi hranite. Dogovorite s djetetom da zalogaj žvače zatvorenih usta dok Vi nabrojite do 10 za početak. Kasnije možete brojenje povećati do 15.

Krutu hranu (kruh, voće, pecivo, kolač……) možete narezati na male zalogaje, staviti ispred djeteta i dati mu da jede prstima  uz ista pravila.

 

Tjelesna i zdravstvena kultura: Ciklička kretanja različitim tempom (O)

Ishod: Prepozna, imenuje promjenu tempa (brzo-sporo).

Izađite s djetetom u šetnju. Objasnite djetetu da se možete kretati brzo i sporo. Nakon toga se krečite sporo i imenujete kretanje, promijenite dinamiku u brzo i imenujte kretanje. Ponovite i demonstrirajte izmjenu više puta i imenujte vrstu kretanja. Nakon toga dajte djetetu uputu da ono prepozna i imenuje vrstu kretnja dok se krećete. Možete mu postaviti pitanje: Kako se sada krećemo, brzo ili sporo?, ili neka digne ruku kada Vi promijenite tempo kretanja. Aktivnost možete izvoditi i kod obavljanja svojih svakodnevni obaveza zajedno s djetetom.

Radni odgoj: Školski pribor/korištenje – COVID (O)

Ishod: Prepozna, pokaže, imenuje školski pribor. Navodi važnost zabrane dijeljenja pribora s drugim učenicima.

U prilogu su dokumenti s uputama za izvođenje aktivnosti.

Komunikacija: Slušanje i govorenje (O)

Ishod: sluša kratki tekst i na jednostavna pitanja vezana uz tekst odgovara jednostavno rečenicom.

U prilogu je tekst s uputama i pitanjima. Vi djetetu pročitajte pitanja ispod teksta (možete i više puta), a dijete neka odgovara jednostavnom rečenicom

GLAZBENA KREATIVNOST: Poslušaj pjesmice o Jeseni! Slijedi poveznicu.  https://www.youtube.com/watch?v=1xKGsif-E-o  Uz slušanje glazbe kretnjama ruku obilježavaj mjeru.

PSP (Petra Petković)

Dragi učenici, nažalost, naše zadatke ćemo obavljati samo ovako na daljinu. U prilogu se nalazi nastavni listić za danas. Sretno svima u ovom tjednu nastave na daljinu!


E-DNEVNIK

Kalendar
« Studeni 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

MZOS

AZZO

 

Vijesti iz Hrvatske
CARNET VIJESTI
25.11.2020. 23:01
INFO Najava radova u Puli 1. 12. 2020. 00:00 – 02:00
Postovani, U utorak, 1. prosinca 2020., u vremenu od 00:00 do 02:00 sata davatelj TK usluge Hrvatski Telekom d.d. izvoditi ce radove na medjugradskoj vezi izmedju Pule i Zagreba, uslijed ... The post INFO Najava radova u Puli 1. 12. 2020. 00:00 – 02:00 appeared first on CARNET .

24.11.2020. 14:14
CARNET-ov Nacionalni CERT utvrdio curenje podataka više od 47 000 korisničkih računa
U jednom od najvećih slučajeva curenja podataka u povijesti više od 23 000 baza podataka postalo je javno dostupno. Za kolekciju baza se vjeruje kako je potekla s privatnog hakerskog ... The post CARNET-ov Nacionalni CERT utvrdio curenje podataka više od 47 000 korisničkih računa appeared first on CARNET .

Korisne poveznice



CMS za škole logo
Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec / Ivana pl. Zajca 26, HR-40000 Čakovec / www.centar-odgojiobrazovanje-ck.skole.hr / ured@centar-odgojiobrazovanje-ck.skole.hr
preskoči na navigaciju